teisipäev, 16. juuni 2015

322/ Sõit, sõit linna..Mis sinna?

Eilse teema jätkuks ( hull autojuht = mina) mainin, et meil tuli Taaviga hommikul Jõgevale sõites teemaks see minu eilne hullu juhi teema.
Ta ütles ka, et ma sõidan veidi kiiresti (sõitsin temast ja Kaurist mööda kui nad rattatrenni tegid).. See selleks.
Üldiselt jõudsime siiski arusaamale, et need argpüksid oma bakakraadiga, kes kardavad isegi kaassõitjad olla autos, mille kiirus on 90, ei tohiks KUNAGI ise lube teha ja tõenäoliselt nad ei tee ka. Sõidavad pigem bussi või trammiga,
Probleem tekib siis kui need arglikud noorukesed (pealinnas kasvanud ja mitte kunagi autot ja maanteid näinud) noored lähevad poliitikasse. Ja jumal hoidku selle eest, kui nad saavad kaasa rääkida teemadel, mis puudutab liiklusohutust.
Arvan, et eilne noormees laseks terves Eestis teha ühtse kiiruspiirangu - 70 km/h, asulas muidugi mingi 30km/h. Veel parem, kui asulas lükkaks autot, sest siis on ju tükkmaad ohutum!

Kas tõesti on ohutum see, kui mul venib ees 70ga mingi auto, kui lubatud kiirus on 90? Olgem ausad, see on liiklusraevu allikaks. Paratamatult tekitab see tarbetuid möödasõite, sest need aeglased debiilikud ei võta ju kõrvale ka - olgu nende seljataga kasvõi 25 autot juba mõnusas kolonnis venimas. Egoistlik.

Liiklusseadus sätestab ka, et tuleb liikuda vastavalt liiklusvoolule. Seal ei ole kirjas: "Ole see tropp, kes paneb terve tee kinni oma teo viisil veniva meetodiga, teisi ärritades ja sellega liiklusohtlikke olukordi tekitades". No kurat, ei olnud seal sellist asja kirjas.

On kirjas, et ükski juht ei pea sinu pärast muutma oma sõidutrajektoori. No see kehtib ka selles osas, et kui ma ikka 90ga sõidan ja järsku on mul risti keset teed 70ga veniv parsa - mida ma teen, sõidan läbi?


Jah, olen tõepoolest algaja juht ja linnasõidul teen teatavaid lollusi. Ei saa koha pealt piisavalt ruttu minema, reastun vahepeal liiga hilja, sest märkan märki natuke liiga hilja, vahest panen suuna sisse ja avastan, et pean järgmisest teeotsast alles ära keerama..Jne. Aga see on kõik sellest, et mul linnasõidukogemust on vähe. Load tegin Jõgeval, kus pole ühtegi foori ega ühesuunalist teed (va parklad). Vahepeal olen sattunud ka Tartu ja siis hiljem käed värisevad nagu haavalehed. Seetõttu naudingi väga maanteesõitu, kus on koguaeg püsiv kiirus 90 ja vahepeal alla selle, kui sõidan kuskilt asulalaadsest asjast läbi. Mõnus, ei tekita stressi...Kütuse ostmine muidugi tekitab .. et noh.

Kuhu ma tahtsin oma jutuga jõuda?
Ahjaa..sõidan hetkel rongiga Tallinna. Esimene klass on alati üks IT-gurude pesitsuskoht. Seekord on minu laud aga tõsine reklaam Lenovole. Kõikidel on Lenovod. Mis seal ikka öelda, hea arvuti.

Sõidan muidu tööle, homseni Tallinnas. Peace:)


Kommentaare ei ole: