reede, 12. juuni 2015

318/ Post about stuff

Minu tänane postitus on pühendatud asjadele. 

Kuid kõigepealt eelpostitus sellele postitusele. Niiöelda sissejuhatus.
Kurb tunnistada aga olen mõnes mõttes materiaalne inimene (nagu kõik inimesed, ei ela ju ka mina õhust ja armastusest). Mulle meeldib kui on raha ja veel rohkem meeldib mulle selle raha eest asju osta.

Tingitud võib see olla sellest, et lapsepõlves polnud mul selliseid võimalusi nagu minu eakaaslastel. Ma olin küll ainuke laps peres kuid rahas me ei supelnud. Lisaks sellele olen ma pärit viimasel ajal standardiks saanud peremudelist - ema oli kodune, isa oli pätt ja kaabakas (on vast siiamaani). Vanemad lahutasid kui olin 9 aastane. Kasuisal oli "pisike" alkoholiprobleem ja sõitis ennast purjus peaga surnuks...

Läksin tööle ülikooli teisel aastal kuna me ei oleks rahaliselt toime tulnud. Jah, mul oli ka "kutt", kellega ma hakkasin koos elama juba enne ülikooli (Tartu Ülikool), kuid üldiselt teenisid ma oma kulutusteks raha ise. Korjasin näiteks maasikaid, kudusin sokke, käisin igasuguseid juhutöid tegemas...

Siis kui kasuisa suri, olin ma esimese õppeaasta ülikoolis läbi teinud ning teine oli just tulemas (suri augustis). Kuna mu emal oli pangalaen kaelas, minu koolis käimine maksis samuti, hakkasin ma üliusinalt CV-sid laiali saatma ning vestlustel käima.
Võiks ju küsida, miks ma kohe tööle ei läinud kui kooli läksin? No olgem ausad, kohe esimesel aastal ei tule kergesti sellise koormusega toime.. Nüüd see veel karmimaks tehtud - koolis pead olema kohal koguaeg ja kõik ained korralikult ära tegema, muidu maksad. Minu üüri maksid minu eest nii vanaema kui tädi, nende soov oli, et ma kindlasti saaksin kõrghariduse. Õnneks oli mu üür mõistlik ning ülejäänud vajaliku raha teenisin käsitööpoele sokke kududes. Ma olen neile elu lõpuni tänulik, et nad mind nii palju abistasid.. Samuti aitas ema nii palju kui vähegi sai.

Igatahes hakkasin sügisel (aasta siis oli 2010) CV-sid laiali saatma. Väga raske oli tööd leida ilma eelneva töökogemuseta - töökogemust küll oli kuid veidike maalähedastel aladel..rohimine, kõplamine, maasikate korjamine ja palju muud. Veidike oli kogemusi ka teenindusvaldkonnas..kuid vaid veidike.

Sain hunnikutes eitavaid vastuseid ja olin juba käega löömas - kandideerisin tõesti igale poole ja tundus lausa uskumatu, et see kõik niii raske oli. 
Sama, mida sa ikka ootad. Keegi ei taha koolis käivat noort, kellel oleks vaja paindlikku töögraafikut ja samas piisavalt palka, et üüri maksta...
Minu palvetele vastas lõpuks üks vahva ungarlane, kes pidas pisikest restorani Tartus Sõbra Selveri parklas. No mitte otseselt parklas autode vahel, seinad olid ikka ka..
Soovi korral lugege ka artiklit (pff, kellega ma räägin, mina ainsana loen oma blogi) 
Esimesel pildil on minu endine ülemus Márton (keskel), vasakul tema kaunis naine Kati ja paremal on Balázs, kellega puutusin kokku oma järgmises töökohas.

Sattusingi tööle Ungari Kööki, mida meenutan siiamaani mitte isegi sooja vaid tulikuuma sõnaga. Tõenäoliselt töötaks ma seal siiamaani kui me poleks 2012 uksi kinni pannud..
Olin seal tööl siis 2010 oktoober - 2012 aprill.

Ülemus - super, kollektiiv - super. Jah, palk ei olnud kõige suurem kuid meil oli palju boonuseid - rääkisime ise kaasa töögraafiku tegemisel (kuna olime kõik õpilased peale ühe..), saime tasuta süüa ja puhkasime alati koos kollektiivsel suvel ja jõulude ajal.

Ülemus oli lausa nii super, et pärast tööd sõidutas mind autokooli teooriatundidesse - panime vahel sellepärast uksed varem kinnigi:)

Kui sain sinna tööle, hakkasin maksma ise oma üüre ja arveid ja muretsema oma elu eest täiel määral. Lisaks abistasin rahaliselt ema nii palju kui vaja oli ja palju suutsin ja sain.

SUPER SUPER töökoht oli, pean uuesti mainima. Kurb lausa. Söögid olid suurepärased. Mmm..Kuidas ma sööks praegu ühe langoši baklažaanikreemiga ja juustu-hapukoorega..Peale jooks mõnusaid Ungari mahlasid.. Nämmmm.

Kollektiiv ka super ! Siinkohal tervitan Marjet, Arturit ja Siimu:)!

Kui me 2012 uksed pidime sulgema, oli vaja loomulikult uut töökohta. Marjega käisime koos otsimas ja tänu tutvustele olime meie esimesed töötajad verivärskes Pirogovi baaris, mis nüüd on superpopulaarne. Oli omamoodi kogemus - tööd oli palju, päevad pikad, rahvast oli igasugust.. Aga tagantjärele mõeldes oli see üliäge kogemus! :)

Ülikooli ajal ei olnud see küll lihtne.. Töötada öövahetuses ja jõuda kooli. See oli ka üks faktoritest, miks mu lõpetamine lükkus aasta edasi. Teisteks põhjusteks oli see, et mind ei huvitanud lõpuks oma eriala ja ma olin/olen loll ka..Karm situatsioon.

Aegajalt käin ikka Pirogovis istumas - joon väikese siidri, vaatan üle vanad ja uued näod ja meenutan.
Ka Pirogovist sain ma suurepäraseid sõpru - Maarja, Kati, Anne, Aapo ja palju teisi..:)

Kui ma lõpetasin ülikooli 2013ndal aastal, kolisin ma maale tagasi. Paar suvekuud korjasin maasikaid ja tegin juhutöid, elasin puhkuserahast ja palgast ja võtsin end ka töötuna arvele. Elasin kenasti ära, polnud üldse hullu.

Suve lõpupoole hakkasin aga uuesti tööd otsima ja asusin tööle Veski Külalistemajja. Sellest ma ei hakka pikemalt kirjutama. Töötasin seal kuni eelmise aasta juulikuuni.

Töökoha plussideks oli kindlasti, et sain proovida palju erinevaid roogasid, mida muidu ei saaks - lambakarree, part, vutt, veis ja palju muud. Maailm avardus toidu osas palju.:)

Suvekuudel puhkasin veidi ja tegin jälle juhutöid. Kuna olen suhteliselt kiire maasikakorjaja ei ole maasikate olemasolu korral raha teenimine minu jaoks keeruline. Keeruline oli aga hommikul kell 4 üles saada..

Sügisel hakkasin uuesti tööd otsima ja see tundus sama lootusetu kui 2010.. Käisin vestlustel nii Tartus kui Jõgeval kuid alati sai takistuseks minu kool (Tartu Kutsehariduskeskus, turismikorraldus), mis küll on kaugõppevormis kuid ..jah. 

Käisin vahepeal ka Jõgeval lubasid tegemas (mis Tartus pooleli jäid..), ärikoolitusel ja MTÜ koolitusel. Sain load kätte detsembris ja sain siis ka vastuse selliselt ettevõttelt nagu Backoffice Services. Hõlmab endas selliseid firmasid nagu Travel Dreams OÜ ja RP Konsult. Kui algselt kandideerisin andmesisestaja töökohale, teen nüüd ma igasuguseid erinevaid ülesandeid. Tööd teen Travel Dreamsi reisibüroo jaoks. Minu hallata on kliendiandmed, Facebooki lehekülg, kodulehekülg. Vastan ka kliendipäringutele, otsin pakkumisi ja panen neid lehele ja palju palju muud.. 
Töö on huvitav, kohati pingeline, kohati väga pingeline ja siis jälle niisama huvitav. 
Olen saanud tänu töökohale teha ka ühe agendireisi Türki.
Hetkel siis töötangi seal - teen tööd Jõgeva kontoris, kodukontoris ja Tallinna kontoris.
Ehk siis, sõberid, minu poole võite pöörduda oma reisisoovidega!

Postitus siis sellest, kuidas olen saanud täiskasvanud naiseks, kes käib tööl ..:) ja saab endale osta ise asju!

See oli siis eelpostitus postitusele.. 



Kommentaare ei ole: