pühapäev, 5. aprill 2009

185/ midagi unetutele.. :) ja muidugi neile, kes siia lehele satuvad.

4 soovitust paremaks uneks

Ehkki korraliku ööune tähtsus on üldteada, leidub siiski palju neid, kes saavad sõba silmale lühemaks ajaks kui soovituslikud kaheksa tundi.
Texases Baylori meditsiinikeskuses tegutseva epilepsia ja unehäirete keskuse teadurid tõid välja neli soovitust, mille järgimine peaks uneprobleeme leevendama, vahendab
Healthday.

Kofeiin kontrolli alla:
pidev kohvijoomine päeva jooksul vähendab keha suutlikkust öösel rahulikult puhata. Eriti tuleks kofeiini tarbimist piirata kuus tundi enne magamaminekut.

Mina kui eluaegne kofeiinitarbija ei oska selle kohta nüüd küll midagi öelda. Kui mul on olnud unehäired, pole ma seda kohvi ega ka kange tee süüks ajanud. Aga kõik on võimalik...


Vähem stressi:
magamajäämist oodates oma argikohustuse pärast muretsemine muudab uinumise raskemaks. «Kui pea padjale panete, on teie ainsaks kohuseks magada,» rõhutas Raul Noriega Baylori unehäirete keskuse pressiteates.

Vähem stressi? Hm..no ma peaksin ju stressivabam inimene olema siin maamunal, koolis ei käi, tööl ka mitte, lapsi pole..sõpru..noh, mõni ikka. Mul on lahe kass ja.. roosa ipod. Aga samas..on see midagi, millega nii väga rahul olla? Inimhing nõuab alati juurde, nii ka minu oma. Tunnen, et veel on palju puudu ja saavutamata ja seetõttu võin tunde unetult lakke vahtida.


Väldi hiliseid treeninguid:
ehkki sport on kehale kasulik, võib õhtune treening uinumist raskendada. Raul Noriega sõnul peitub põhjus selles, et magamajäämisel langeb kehatemperatuur umbes ühe kraadi võrra, füüsilisest pingutusest kuumaks köetud kehal võib aga jahtumiseks tunde kuluda.

Mnjaa..ei teagi, kuidas nüüd seda vältida. Kuigi haha, ma polegi mingi trenniinimene ju.. eriti. Noh, seks enne magamajäämist on kah üks suur NoNo!


Loo endale unerutiin:
püüa iga päev, sealhulgas ka nädalavahetustel, samadel kellaaegadel magama minna ja ärgata.
Lisaks soovitab unehäirete keskus enne voodisseminekut rahuliku atmosfääri tekitamiseks teleri välja lülitada, mitte muusikat kuulata, tuled kustutada ja soojas vannis käia. Kasuks võib tulla ka mõnda aega voodis raamatu lugemine.


Rutiin mul puudub..kooli ajal veel midagi oli, nüüd on jumala sassis kõik. Kahju. Raamatut voodis lugeda on mõttetu. Mul lähevad mõtted alati mujale, kokkuvõttes ajab kõik sassi..loen igat lehte 3 korda, raamat tundub siis pask. Une ajab lõpuks peale küll..aga närviliselt uinun, sest raamatust ei saanud midagi aru. Lugeda tuleks puhanult siiski. Muusikat ma kuulan kodus enne magamajäämist pea iga päev. Mnjh, magama jään muidugi alles hommikul..aga pole probleemi, ärkan alles õhtul :)


habit-forming formed habits of farming hobbits of Hobbiton Farms - Silveri mõttearendus. Don't ask.

Kommentaare ei ole: