neljapäev, 22. mai 2008

81/ Hallooo nagu?

Leian, et see siin on õige koht kaevelda, nagu seda tegi minu sõber teemal "Mis mõttega käia koolis, kui kooli ei toimu?". Sama küsimus minu poolt.
Ma saan aru, et ma olen lõpuklassis ja tunde pole, on konsultatsioonid ja eksamid..Kuid siiski, inimesed, organiseerige siis neidki normaalselt. Ma sõitsin hommikul tund aega linna, et õps mulle lihtsalt arutluse teemad saaks anda? MIS MÕTTES NAGU? Mul oli pool päeva tühja läinud, sest tagasi sain koju kella kaheks. Mõttetu ...Jako oli kah tööl, mul ei jäänudki muud üle kui koju tulla ja siin tühja panna.

Igastahes, tänasest päevast siis veel nii palju, et lugesin ühe raamatu läbi. See oli noorsooromaan "Kirjaklambritest vöö", ma muidugi ei saanud aru, miks selline pealkiri..aga see ei olegi nii oluline. Pani igati mõtlema.. Ema soovitas mulle seda millalgi, ütles, et seal on suhteid, seksi ja narkootikume, oleks pidanud talt küsima "jah, ema, mida sa teada sooviks?". No nii hull ei ole aga jah..ajad on sealmaal, kus vanemad teevad ikka vähe selgitustööd, pigem võrreldakse, et kuidas nüüd ja kuidas vanasti. Või siis üldse mitte midagi. Kuna mina oma ema usaldan, siis oleme sellised teemad lihtsalt üle käinud, ei olnud mingeid moraalilugemisi vaja...Vist.

Selle raamatu juurde tagasi tulles. Teema oli siis selles, et oli noor tüdruk ja kuidas ta elas..Millega ta hakkama sai ja millega mitte..

Talle oli koguaeg sisendatud, et ta on korralik tüdruk ja teda ajas see närvi. Selle tulemusena tõukas ta endast eemale poisi, kes teda armastas ja otsustas nö sarvi maha jooksma hakata. Terve suve nö litsi lüüa ja mööda pidusid käia, kooliprobleemid ei huvitanud teda samuti absoluutselt. Samas ei taibanud ta, et selle käitumisega kaotab ta paljugi. Oma litsaka käitumisega tõi ta kaasa aga selle, mis on täiesti iseenesest mõistetav- litsaka maine. Mingil peol, kus kõik olid jumala täis ja laksu all, vägistas üks kutt ta ära, teades, et see tsikk magab nagunii kõigiga. Aga jah.. vägistades võiks kah kummi kasutada, loll lause aga siiski. Nimelt oli see vägistaja, kes tegelikult hiljem väga kahetses, oma mingilt eelmiselt voodipartnerilt saanud HIV-i, mida sai teada alles peale seda juhtumit. Kati, see tüdruk, kelle ümber raamat keerleb, sai hirmutava uudisena teada, et tal on HIV. Kuna ta sai seda alles tükk aega pärast juhtumit teada, oli ta juba teda armastava kuti, Juhaniga, käima hakata. Seda raskem oli öelda, et tal on HIV. Juhanile ta seda viirust edasi ei andnud, seda ta sai vähemalt teada kui palus tal lihtsalt kontrolli minna. Kuid siiski.. suhe hakkas vaikselt hääbuma, Kati ei julgenud Juhanile rääkida, veel vähem siis temaga magada...Ühel päeval, kui ta Juhaniga sõnelenud oli ja talle öelnud, et tal on HIV, oli tal tunne, et enam ta elada ei taha. Võttis isa auto ning sõitis..ma ei teagi kuhu ja läks mingi kõrge hoone katusele. Vihma sadas. Kuid seal ta taipas, et tal on palju mille nimel elada ja otsustas sealt ära tulla. Kuna vihma sadas, ta libastus ja kukkus alla... See oli vist mingi kaubakas, sest tema õde oli selle ees, Kati nägi teda veel enne surma. Pärast seda mõtlesid kõik, et kas see on nende süü, et ta enesetapu tegi..Kuid keegi ei teadnud, et ta tahtis elada..Tahtis armastada ja olla armastatud.

Kas võtta seda raamatut, kui moraalilugemist..või lihtsalt ajaviitena, ei teagi..Igastahes, vahest on elu liiga lühike, et raisata seda millelegi, mis edasi ei vii. Narkootikumidele, alkoholile..Lõtv püksikumm ei vii samuti mitte kuhugi..Kui siis sinna, kuhu Kati jõudis. Heh, jah, nüüd ma loen moraali : Noored, ärge seksige!
Ei, päris nii see ka ei käi..Lihtsalt, turvalisus ennekõike. Paljud kasutavad kondoomi, et kaitsta end sellise haiguse eest, mille leebem nimetus on rasedus, aga ei mõtle sellele, et on ka suguhaigusi, igasuguseid viirusi, mis võivad suhteliselt suure põntsu panna. Need, kes ei karda suguhaigusi, on endas ja oma partneris kindlad, saavad hakkama ka beebipillidega, samuti väga tark valik. Nüüd ma targutan. Igastahes jah..oleneb täiesti inimesest jällegi. Palju parem on elada, kui on keegi kindel ja usaldusväärne kui mõttetult ühe kuti/ tsiki käte vahelt teise juurde joosta ja lihtsalt oma kiimas käitumisega oma tahtmist saada. Oma kutiga saab kah vallatusi teha, selleks ei pea kõiki küla kutte läbi tõmbama ju. Mnjh, aga jah..osad noored on siiski sellised nagu Kati selles raamatus, selles pole kahtlustki. Lihtsalt, kahju hakkab. Ega HIV ei ole naljaasi, see võib ju kõigiga juhtuda. Ega me mingis immuunsusmullis ei ela.

Ps : see on kah veider, et mul ema samuti käeketi ära kaotas. Oeh..käeketike, kus sa oled ??!! Ilmu välja jubaaa...:(


Kõik siis praeguseks.

Kommentaare ei ole: